Phishing E-Mail von "ArenaNet"

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Silva Luna.8234

Silva Luna.8234

Das hab ich grade bekommen

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://forum.guildwars.com/login

We will come up with certain security protection measure to protect this account.If your account is limited due to our negligence, we will remove the restriction on our end and offer you a mysterious gift in game as compensation for the inconvenience.

The Guild Wars 2 Team

http://de.support.forums.guildwars.suppoorst.guiildwarm.com.accoutvssnde-suprport.accountsupppors.tk/guildwars/ --> dahin führt der Link (ich hab natürlich nicht draufgeklickt )

(Zuletzt bearbeitet am von Silva Luna.8234)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Wicca.3407

Wicca.3407

Das habe ich heute bekommen Link weiterleitung ging auf eine wegen betrugs gemeldetete Webseite .

Greetings!

It has come to our attention that you are trying to sell your personal Guild Wars account(s). As you may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by ArenaNet Entertainment’s employees. If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership.

You can confirm that you are the original owner of the account to this secure website with:

https.//account.guildwars2.com/allow-login?token=E4627223-9087-4AC4-8BC7-9784C48EE197&request=E553AB6A-4825-4E6C-A278-00A2C6C305A9&ip=62.150.38.163.html

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

Regards,

Account Administration Team
Thanks! —The ArenaNet Team

(Zuletzt bearbeitet am von Wicca.3407)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Hainrich.9183

Hainrich.9183

Hier ein weiterer Header einer Phishing-Mail:

Delivered-To: <MEINE_EMAIL>
Received: by 10.52.157.129 with SMTP id wm1csp13284vdb;
Sun, 23 Jun 2013 19:34:11 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.220.184.4 with SMTP id ci4mr10164320vcb.65.1372041251149;
Sun, 23 Jun 2013 19:34:11 -0700 (PDT)
Return-Path: <hqdnoyr@dnvkavqd.net>
Received: from dnvkavqd.net (hanszz.org. [42.96.143.128])
by mx.google.com with ESMTP id w1si4394865vei.110.2013.06.23.19.34.08
for <MEINE_EMAIL>
Sun, 23 Jun 2013 19:34:11 -0700 (PDT)
Received-SPF: neutral (google.com: 42.96.143.128 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of hqdnoyr@dnvkavqd.net) client-ip=42.96.143.128;
Authentication-Results: mx.google.com;
spf=neutral (google.com: 42.96.143.128 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of hqdnoyr@dnvkavqd.net) smtp.mail=hqdnoyr@dnvkavqd.net
Message-ID: <E45FAFFA187F9A24A59262058678295C@dnvkavqd.net>
From: “ArenaNet” <support@guildwars2.com>
To: <MEINE_EMAIL>
Subject: Guild Wars Account-Notice
Date: Mon, 24 Jun 2013 10:34:04 +0800
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;
charset=“utf-8”
Content-Transfer-Encoding: base64
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512

Die letzten Jahre hab ich sowas nur für WoW (Nein ich spiele keine WoW^^) bekommen und jetzt 3Tage danach dem ich wieder anfange GW2 zu spielen kommt sowas 2mal hintereinander. -.-’

P.S. An meine Vor-Poster: Bitte die Phishing-Links deaktivieren.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: RetroGhandi.1093

RetroGhandi.1093

Hier die Phishing-Mail vom 22.06.13 anhand Bildern:

Attachments:

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: dunkelseite.7804

dunkelseite.7804

Hab auch gerade eine solche Mail bekommen. Bringt es was,die zu posten/irgendwie zu melden oder kann/wird da von offizieller Seite eh nichts gemacht werden?

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: stego.5230

stego.5230

Ich habe gerade diese Mail hier erhalten:

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://forum.guildwars.com/login

We will come up with certain security protection measure to protect this account.If your account is limited due to our negligence, we will remove the restriction on our end and offer you a mysterious gift in game as compensation for the inconvenience.

The Guild Wars 2 Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Loex.5104

Loex.5104

Kam gerade rein
Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://forum.guildwars.com/login

We will come up with certain security protection measure to protect this account.If your account is limited due to our negligence, we will remove the restriction on our end and offer you a mysterious gift in game as compensation for the inconvenience.

The Guild Wars 2 Team

Server Dzagonur – Noobs At Play(NAP)
Crutoc, Frenja Skaera, Varadil, Blodd, Alessa Nuri

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: crylive.4739

crylive.4739

Diese habe ich Heute – Do 04.07.2013 02:32 erhalten auf eine andere Mail erhalten, nicht mein GW-Account. Ich hatte die mal in öffentlichen Foren verwendet weshalb sie auch gescannt worden sein muss.
Hier nun die Mail, die Links habe ich mit hXXX versehen um ein Fehlklick zu vermeiden.

Mein Mailprogramm hat diese Mail aber schon sicher in den Junk Email Ordner verschoben

<hXXX://www.guildwars2.com/global/includes/images/en/email-header-logo.jpg>
Greetings!

It will be ongoing for further investigation by ArenaNet’s employees.

If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. You must complete the steps below to secure the account and your computer.

STEP 1: ACCOUNT INVESTIGATION

We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
hXXXs://account.guildwars2.com/account/login-support.html <hXXX://account.guildwars2.com.en-game.pw/?loginservice=wam&ref=0&app=bam>

STEP 2: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED

We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently.

—The ArenaNet Team


Auf der Seite PhishTank werden solche Seiten angezeigt. Hier kann man auch den unter “View technical details” mehr Infos ersehen. Ein Screenshot der Seite ist dort ebenfalls ersichtlich.

Dieser Link zeigt nur die unten aufgeführten Daten!
Link http://www.phishtank.com/phish_detail.php?phish_id=1826215

Network

173.232.0.0/16 (AS30693 Eonix Corporation)

Whois

This whois service is provided by CentralNic Ltd and only contains
information pertaining to Internet domain names we have registered for
our customers. By using this service you are agreeing (1) not to use any
information presented here for any purpose other than determining
ownership of domain names, (2) not to store or reproduce this data in
any way, (3) not to use any high-volume, automated, electronic processes
to obtain data from this service. Abuse of this service is monitored and
actions in contravention of these terms will result in being permanently
blacklisted. All data is © CentralNic Ltd https://www.centralnic.com/

Domain ID:CNIC-DO1117373
Domain Name:THAR-GAME.PW
Created On:2013-04-27T10:33:11.0Z
Last Updated On:2013-05-23T14:27:33.0Z
Expiration Date:2014-04-27T23:59:59.0Z
Status:TRANSFER PROHIBITED
Status:UPDATE PROHIBITED
Status:DELETE PROHIBITED
Status:RENEW PROHIBITED
Status:SERVER HOLD
Registrant ID:g5567ra90e1tdl
Registrant Name:duo shaode
Registrant Organization:duo shaode
Registrant Street1:dahongmenhahaha
Registrant City:wangfujing
Registrant State/Province:wangfujing
Registrant Postal Code:100000
Registrant Country:CN
Registrant Phone:86.1081234578
Registrant FAX:
86.1081234567
Registrant Email:2369812267@qq.com
Admin ID:g5567ra90e1tdla
Admin Name:duo shaode
Admin Organization:duo shaode
Admin Street1:dahongmenhahaha
Admin City:wangfujing
Admin State/Province:wangfujing
Admin Postal Code:100000
Admin Country:CN
Admin Phone:86.1081234578
Admin FAX:
86.1081234567
Admin Email:2369812267@qq.com
Tech ID:g5567ra90e1tdla
Tech Name:duo shaode
Tech Organization:duo shaode
Tech Street1:dahongmenhahaha
Tech City:wangfujing
Tech State/Province:wangfujing
Tech Postal Code:100000
Tech Country:CN
Tech Phone:86.1081234578
Tech FAX:
86.1081234567
Tech Email:2369812267@qq.com
Billing ID:g5567ra90e1tdla
Billing Name:duo shaode
Billing Organization:duo shaode
Billing Street1:dahongmenhahaha
Billing City:wangfujing
Billing State/Province:wangfujing
Billing Postal Code:100000
Billing Country:CN
Billing Phone:86.1081234578
Billing FAX:
86.1081234567
Billing Email:2369812267@qq.com
Sponsoring Registrar ID:H429656
Sponsoring Registrar IANA ID:120
Sponsoring Registrar Organization:Xin Net Technology Corp.
Sponsoring Registrar Street1:Sino-I Campus,No.1 Disheng West Street
Sponsoring Registrar Street2:Beijing Economic & Technological Development Zone
Sponsoring Registrar City:Beijing
Sponsoring Registrar Postal Code:100176
Sponsoring Registrar Country:CN
Sponsoring Registrar Phone:010-58022233
Sponsoring Registrar Website:http://www.xinnet.com
Name Server:NS1.DNSCEO.NET
Name Server:NS2.DNSCEO.NET
DNSSEC:Unsigned

(Zuletzt bearbeitet am von crylive.4739)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Once.6390

Once.6390

hab hier die mail bekommen.. wenn ich auf den link klicke wird die seite geblockt.

http://gyazo.com/1bf516def2b65642b9601fcbe12443c8.png

die emailadresse ist: “ArenaNet (noreply@guildwars2.com)”

ist da was dran oder ein gut gemachter fake?

Flussufer.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Drimeres.6137

Drimeres.6137

Die hab ich auch grad bekommen, mit der gleichen E-Mail Anschrift. Aber das Sicherheitsprotokoll, beim Account, zeigt mir keinen “Log In” Versuch an.

Ich würde dem Link nicht Folgen !!!

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Selina Von Borbarad.7683

Selina Von Borbarad.7683

Was mich brennend interessieren würde, ist die Frage, wo die unsere Email Adressen herbekommen. Ein Spieler weiter oben schreibt, das er bereits 4 Stunden nach aktivieren seines Accounts eine solche Phishing Mail bekommen hat. Das spricht für ein wie auch immer geartetes Sicherheitsproblem bei ArenaNet. Wo sollen die Leute sonst die Adressen herhaben ? Vielleicht kann sich mal jemand von ANet dazu äußern.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Corona.8547

Corona.8547

Auch ich habe so eine Pishing-Mail bekommen. Ich bekam sie am Samstag Vormittag, habe es aber heute erst gemerkt. Wäre sie echt gewesen, hätte ich abends gar nicht spielen können. Interessant ist auch hier die URL, wenn man über dem Link geht. Ich hab das mal als Bild gepostet. Ein Glück, bin ich schon immer misstrauisch gegenüber solchen Mails. Von einem anderen MMO bekomm ich so etwas auch immer und dabei spiele ich das gar nicht.

Attachments:

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Revania.3021

Revania.3021

Was mich brennend interessieren würde, ist die Frage, wo die unsere Email Adressen herbekommen. Ein Spieler weiter oben schreibt, das er bereits 4 Stunden nach aktivieren seines Accounts eine solche Phishing Mail bekommen hat. Das spricht für ein wie auch immer geartetes Sicherheitsproblem bei ArenaNet. Wo sollen die Leute sonst die Adressen herhaben ? Vielleicht kann sich mal jemand von ANet dazu äußern.

das würde mich auch mal interessieren… hab ebenso eine E-Mail bekommen

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: timaeus.5649

timaeus.5649

Moin,
auch ich hab eine Email bekommen…in gw2 einloggen kann ich aba noch..

Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
hXXps://account.guildwars2.com/AccountVerification/login?

Recently, account abuse is obviously rising up. Please pay attention to the safety your account. Don’t share account with any other people. We will not ask for your email password in any forms on our end. With the password, hackers will be able to log in the account through our security verification. If you have any account problem, please click on the link below:
hXXs://Support.guildwars2.com/account/login?
Need help or have questions about your account? Please visit our: hXXps://support.guildwars2.com/.

The Guild Wars 2 Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: auratus.9854

auratus.9854

Hab gestern um 20:31 Uhr eine Mail gekriegt, auf meinen alten Mail-Account bei GMX, mit welchem ich meine GW2-Kopie gar nicht registriert habe. Sehr dubios das, zudem die netterweise Login-Name, einen Char-Namen und Key haben wollen, riecht das verdächtig nach Account-Übernahme.
http://i676.photobucket.com/albums/vv122/irayguy/share/whatthe1_zpsaece5432.png
http://i676.photobucket.com/albums/vv122/irayguy/share/whatthe_zps64b15cfb.png

Ne de.tk Domain kann man sich leider überall zulegen, was sind denn da für Schelme am Werk?! Unten die Kästchen beim Copyright sind auch ein wenig suspekt…

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Creshtestdummy.9061

Creshtestdummy.9061

Ich hab bei der Mail leider erst nach dem Eingeben der Seriennummer und einem Charakternamen bemerkt das da was nicht stimmt... Immerhin war die Mail unter "Bekannt" aufgelistet. Ich werd jetzt noch schnell den Charakter löschen und einen neuen mit anderem Namen verwenden. Aber was ist mit der Seriennummer? Die kann ich ja nicht ändern. Oder wurde es ab da noch nicht verschickt?

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Psy.6783

Psy.6783

Die mail in meinem Fall stammt von:

http://geomaplookup.net/?ip=115.238.81.141

Hangzhou China (wo auch sonst)

und diese mail bekomme ich seit 6 monaten jede woche oder alle 10 tage….

Auch in China gibt es Behörden liebe Arena Net …und die mögen es nicht wenn dortige Gangster das Ansehen Chinas untergraben durch derartige kriminelle Aktivitäten…unternehmt doch mal was um diesen Ring zu zerschlagen anstatt immer
nur eure logins auf noch umständlichere und nervigere Methoden umzustellen ^^

Ich weiss es ist der Berg der zum Propheten kommen muss aber irgendwann muss doch mal der Kopf ab bei dem Pack da.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Markem.4369

Markem.4369

Habe heute auch folgende Mail erhalten:
Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
//forum.guildwars.com/login

The Guild Wars 2 Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Single Fighter Marc.8379

Single Fighter Marc.8379

Habe diese Mail bekommen von dieser Adresse :
ArenaNet [noreply@guildwars2.com]
Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://forum.guildwars.com/login

The Guild Wars 2 Team

Was muss ich da denn nun machen ??? Verstehe das nicht !
Ich bin schon länger nicht mehr Online gewesen und immerhin habe ich da viel Zeit und Geld rein gesteckt . Was den Account angeht incl. GW 1 !
Nun schalten die mein Account aus oder wie habe ich das zu verstehen ? Oder ist das auch so eine Fänger email ? ich bin da etwas überfragt und Verunsichert !!

Könnt ihr mir Bitte Helfen ??

Liebe grüße Marc

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Ebiwan.1987

Ebiwan.1987

Habe diese Mail bekommen von dieser Adresse :
ArenaNet [noreply@guildwars2.com]
Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

…………………………………
Was muss ich da denn nun machen ??? Verstehe das nicht !
………………………………………….

Liebe grüße Marc

Was musst Du nun machen:

Wenn Du nicht auf die Links geklickt hast, lösch die mail und das wars bis zur nächsten Phishing mail.

Wenn Du die Links geöffnet hast und eventuell sogar Deine Daten angegeben hast, nimm sofort Kontakt zu ANet auf und versuch zu retten, was noch zu retten ist….

Zur weiter oben gestellten Frage, wo haben die meine Adresse her, das muss doch ein Sicherheitsproblem bei ANet sein……

Ne, muss es nicht. Ich bekomme seit Jahren in schöner regelmäßigkeit Emails, dass mein WOW, Diablo3, xyz Account gestohlen, geschlossen, gehackt, gesonstwas wurde…. und habe diese Spiele nie gekauft oder gespielt…. In aller Regel sind das Emaillisten die von sonstwoher kommen und da wird dann auf Verdacht an jeden geschickt, in der Hoffnung, irgendeinen Dummen wird man schon erwischen…..

Das gleiche Spiel kommt regelmäßig mit meinen angeblichen Onlinebankingkonten bei absolut jeder Bank, die ich noch nie gesehn habe…

Das Einzige, was ich daraus entnehme: Wenn es die Mühe wert ist, die Accounts stehlen zu wollen, dann ist das Spiel noch aktuell und läuft gut… Wenn die nichtmehr versuchen, Accounts eines Spiels zu klauen, dann erst ist es auf dem absteigenden Ast ;-)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Single Fighter Marc.8379

Single Fighter Marc.8379

Hallo Ebiwan ,

ich habe den Link angeklickt doch wo ich sah was da alles gefordert wurde habe ich nichts weiter getan sondern gleich hier im Forum gesucht und mein Post geschrieben .

Was noch dazu kommt ich habe den Link auf einem anderen Rechner zuhause Geöffnet also auf meinem Laptop und nicht auf dem Stammrechner wo ich drauf Zocke . Ist das Ok oder muß ich mir nun Gedanken machen ?

Also Daten eingegeben habe ich nicht .
Und danke dir für deine Ausführliche Antwort .
Gruß Marc

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Meridius.5197

Meridius.5197

Browser Cache löschen und PC runterfahren bzw neustarten sollten eigentlich reichen.

Zur Not nochmal nen Virenscan laufen lassen. Und wenn du ganz sicher sein willst, dann deinstallierst du deinen Browser und löscht alle verbleibenden Daten un installierst den neu, aber das ist eig unnötig

Die deutsche Rechtschreibung ist Freeware.Du darfst sie kostenlos nutzen.
Allerdings ist sie nicht Open Source, d.h. du darfst sie nicht verändern
oder in veränderter Form veröffentlichen.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: claudili.7614

claudili.7614

Was mich brennend interessieren würde, ist die Frage, wo die unsere Email Adressen herbekommen. Ein Spieler weiter oben schreibt, das er bereits 4 Stunden nach aktivieren seines Accounts eine solche Phishing Mail bekommen hat. Das spricht für ein wie auch immer geartetes Sicherheitsproblem bei ArenaNet. Wo sollen die Leute sonst die Adressen herhaben ? Vielleicht kann sich mal jemand von ANet dazu äußern.

Nicht erst seit gestern ist bekannt, daß Emails an Knotenpunkten “gelesen” werden können. Eventuell bekommen sie so die Adressen???

Generell bei Emails ist immer zu beachten: nur z.B. mit https://www.gmx……… einloggen. Trotz allem sollte man niemals vertrauliche Daten wie Kreditkartendetails, Passwörter per Email kommunizieren. Und aktuell, niemals Worte wie Bombe, Terror oder Attentat ;-) verwenden

Holy Morgaine, Sylvari, Wächterin – Riverside Megaserver

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Arana Sama.5781

Arana Sama.5781

Bei mir kam gerade diese Mail reingeschneit:

Greetings!

It will be ongoing for further investigation by ArenaNet’s employees.

If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. You must complete the steps below to secure the account and your computer.

STEP 1: ACCOUNT INVESTIGATION

We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
https://account.guildwars2.com/account/login-support.html

STEP 2: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED

We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently.

—The ArenaNet Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: franklin.6803

franklin.6803

ein freund von mir hat gw 2 neu installiert und er braucht ein neues Passwort, doch dafür muss er ein caraktername eingeben,aber den weiß er nicht mehr. wie kann man ihm helfen ?

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: mhAntichrist.1309

mhAntichrist.1309

habe eben auch eine mail bekommen

ArenaNet (noreply@guildwars2.com)

Greetings!


Please read this e-mail carefully, as it is related to your account state of Guild Wars 2 account.

First and foremost, I’d like to let you know that we take matters of account very seriously. It has come to our attention that you are trying to sell your personal Guild Wars 2 account. As you may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled.

Click on the link below to verify your Guild Wars 2 account e-mail address:
https://account.guildwars2.com/account/login-support.html

If you ignore this mail, your account will be permanently closed. Once we verify your account, we will promptly reply to your E – mail to inform you that we have abandoned the investigation.

Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.
https://www.guildwars2.com/en/legal/

We’ll see you in-game!

The Guild Wars 2 Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: sayuri.1346

sayuri.1346

Hallo, ich habe HEUTE eine Email bekommen, die aber angezeigt wird als käme sie von 2011 (was ja nun auch nicht sein kann!!) Der Link sieht wirklich echt aus, aber weil mir das trotzdem komisch vorkam und ich mir dachte man kann ja erstmal manuell gucken gehen, und jetzt sehe ich das einige diese Email im Laufe der Zeit bekamen.

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://account.guildwars2.com/login

The Guild Wars 2 Team

Und hier ist dann der Linkg auf dem man geleitet wird:

http://account.guildwars2.com.4550a2a-e1371d-e3466-4ddee-b38c-f316a-dce4f1.tk/

Zwischen-Welten “Neues aus Tyria”
jeden Montag ab 19h
www.zwischen-welten.info

(Zuletzt bearbeitet am von sayuri.1346)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Schattenfee.3105

Schattenfee.3105

Ich habe gerade folgende E Mail erhalten:

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://account.guildwars2.com/login
Guild Wars 2 Team



Ich war kurz davor, auf den Link zu klicken, weil ich ein paar Minuten vor Ankunft dieser E-Mail einen Disconect hatte. Gruseliger Zufall. Zum Glück bin ich auf die Idee gekommen, den Text vorher zu googlen, und bin so auf diesen Eintrag gestoßen.
Das ich Opfer von so einem Phishing-Versuch werden könnte, lag mir total fern. Ich würde es begrüßen, wenn sämtliche Spieler eventuell vor Einloggen darauf aufmerksam gemacht werden, damit ihnen das wieder in Erinnerung gerufen wird.
Ich habe zum Glück noch einmal Glück gehabt!

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Erik.7103

Erik.7103

Ich habe auch eine E-Mail erhalten:

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://account.guildwars2.com/login
Guild Wars 2 Team

Da es bei mir auf eine andere E-Mail Adresse gesendet wurde, wo ich GW2 nicht darauf registriert habe, konnte ich es mir recht schnell denken.

Da ich diese E-Mail Adresse schon seit über 4 jahre habe und dort nie solche Mails bekommen habe, doch ich zuletzt bei “Eden Eternal” mich angemeldet habe mit dieser E-Mail Adresse und nicht mal eine halbe Stunde später kam diese Phishing E-Mail, ist schon sehr verwunderlich !?

aber dafür habe ich ja mehrere E-Mail Adressen für kostenlose Games ^^

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: DanteEffect.5460

DanteEffect.5460

Diese Meldung ist am 10.08. bei meinem “alten” Mail-Account reingekommen:

Greetings!

It has come to our attention that you are trying to sell your personal Guild Wars account(s). As you may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by ArenaNet Entertainment’s employees. If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership.

You can confirm that you are the original owner of the account to this secure website with:

Link Entfernt

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

Regards,

Account Administration Team
Thanks! —The ArenaNet Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Dende.3416

Dende.3416

Heute bekommen, die ist mal kurz nicht so wie die anderen die alle paar Tage bei mir reinkommen.

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that we found you have been used bots. We will give back your account in 72 hrs.Since you used it for a short time,we decide to offer a chance for you. Please, please click the following link to verify your identiy::
https://Link entfernt
Guild Wars 2 Team

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Chris.1068

Chris.1068

Bekomme ständig solche Mails
_____________________________________________________________
Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:

https:// account. guildwars2.com /Account Verification/ login?

Recently, account abuse is obviously rising up. Please pay attention to the safety your account. Don’t share account with any other people. We will not ask for your email password in any forms on our end. With the password, hackers will be able to log in the account through our security verification. If you have any account problem, please click on the link below:

Need help or have questions about your account? Please visit our:

https:// support .guildwars2. com/.

The Guild Wars 2 Team


LINKS :

http:// account. guildwars2. com .455dde-0a37d-346de6- 4ddee-b38cc-f316adce4fo. tk/

http:// acc ount.guildwars2 .com .4550a37d-aef3466- 4ddee-b38c -f316adc.tk/

http:// accou nt.guildwars2. com. 4550a37d- 3466-4ddee-b38c-f316adce4. tk/

http:// accouint.verificcatioon.login. 450a37d-3 466-4ddee-b38c-f31ad-ce4f1-d1d.tk/ guildwars2- Support

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Cidhappens.4086

Cidhappens.4086

lol… hab hier mal gelesen und mal im Spam-Postfach geguckt, das gar nichts mit GW/GW2 zu tun hat… am 3.1.2011 wurde die Mail in meinen Spamordner geschickt…
(das Datum ist die Krönung ^^)

für eure Sammlung – wenn auch total alt:

</ table>
*Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform *

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate::
https://account.guildwars2.com/login
Guild Wars 2 Team

der Link verweist natürlich nicht auf die GW-Seite von Anet, sondern auf
account.guildwars2.com.7a0a37d-3246-4ddee1-b38c-f316adce4f1.tk (im Prinzip ist also 7a0a37d-3246-4ddee1-b38c-f316adce4f1.tk der eigentliche Server und der hilft den Leuten auch beim finden des Subdomainservers (also dem Rechner, die für die “gesamte Adresse” zuständig ist))
aber mit Java-Script und Co zeigt er einem beim Mouseover wie immer account.guildwars2.com an, damit die Leute darauf reinfallen…

die Mail sieht total billig aus und hat wohl Textfehler (doppelte Doppelpunkte) und HTML-Formatierungsfehler…

Server: Drakkarsee – Mitglied von [BDE] (PvE) und [Exil] (WvW)
Klassen: alle²
am Leveln: immer irgendwas

(Zuletzt bearbeitet am von Cidhappens.4086)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Meistermime.2803

Meistermime.2803

Hey Leute

Ich habe leider grad etwas Stress und daher keine Zeit gehabt im GW tätig zu sein. Dennoch erhielt ich diese Mail, mit dem Link (NICHT DRAUF KLICKEN ODER ÖFFNEN!) den ich hier mal mit rein stelle:

Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login?
Guild Wars 2 Team

Also wirklich vertrauen schenke ich dem hier jetzt nicht, hab auch nicht darauf geklickt, da ich gut vor einer Woche zuletzt in GW online war. Kann es also sein, dass da Hacker unterwegs sind, oder versucht man mir hier gerade etwas unter zu jubeln? :S

Nachtrag:
Manchal sollte ich mir doch noch die Zeit nehmen alle Posts zu lesen. Es tut mir leid wegen dem ganzen. Weiss ja jetzt, dass es Phisisng ist. Doch verwundert es mich, dass man noch immer nichts gegen diese Typen etwas unternommen hat im Bezug von Server blockieren oder dergleichen (Scheinbar sind die ja schon seit 2011 tätig). Wenn man auf Zeugs wie Hacken oder Phishing an sich zurückgreiffen muss, finde ich es doch wohl sehr erbärmlich und schäbig. Seis jetzt in einem Spiel oder eben hald auch RL.

LG
Meistermime

(Zuletzt bearbeitet am von Meistermime.2803)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Kleinerlumpi.8459

Kleinerlumpi.8459

na mich mal hier einreihe..habe heute auch solch eine tolle Mail bekommen und werde mich hüten auf den Link zu klicken..hier mal die Mail:

(BITTE NICHT AUF DEN LINK KLICKEN!!!!)

Greetings!

It has come to our attention that you are trying to sell your personal Guild Wars account(s). As you may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by ArenaNet Entertainment’s employees. If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership.

You can confirm that you are the original owner of the account to this secure website with:

https://account.guildwars2.com/allow-login?token=E4627223-9087-4AC4-8BC7-9784C48EE197&request=E553AB6A-4825-4E6C-A278-00A2C6C305A9&ip=62.150.38.163.html

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

Regards,

Account Administration Team
Thanks! —The ArenaNet Team

Denke mal diese Mails werden wahllos verschickt da ich diese auch für WoW und Diablo bekomme, die ich nicht spiele ,von daher bin ich schon vorsichtig
LG
Kleinerlumpi

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Wurgel.9514

Wurgel.9514

na mich mal hier einreihe..habe heute auch solch eine tolle Mail bekommen und werde mich hüten auf den Link zu klicken..hier mal die Mail:

(BITTE NICHT AUF DEN LINK KLICKEN!!!!)

Greetings!

It has come to our attention that you are trying to sell your personal Guild Wars account(s). As you may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by ArenaNet Entertainment’s employees. If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership.

You can confirm that you are the original owner of the account to this secure website with:

https://account.guildwars2.com/allow-login?token=E4627223-9087-4AC4-8BC7-9784C48EE197&request=E553AB6A-4825-4E6C-A278-00A2C6C305A9&ip=62.150.38.163.html

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

Regards,

Account Administration Team
Thanks! —The ArenaNet Team

Denke mal diese Mails werden wahllos verschickt da ich diese auch für WoW und Diablo bekomme, die ich nicht spiele ,von daher bin ich schon vorsichtig
LG
Kleinerlumpi

Hier im Forum darfst du ruhig auf DIESEN Link klicken. Es ist die offizielle Seite mit Extra-Infos angehängt (das was den Link so lang macht) aber von der GW2 Seite ignoriert werden sollte (da IP nicht überein stimmt)

Was du nicht machen solltest ist den Link in der Email anklicken. (Der hat eine andere Seite hinterlegt. Du kommst stattdessen auf eine Phishingseite. (siehe Beispiel weiter oben) Vermutlich XXXXX.nxsc.co.vu

4 Grundregeln:

1. Du wirst niemals per Email nach deinen Login-Daten gefragt oder mit Sanktionen gedroht. Warum auch? Wenn was vorliegt wird der Account eh erstmal (sicherheitshalber) gesperrt. Warum also mit einer Sperrung drohen? Nach der Sperrung (um missbrauch zu verhindern) wirst du dich sowieso auf der offiziellen seite Einloggen zum klären.

2. Offizielle Emails sind IMMER in der Sprache in der du dich registriert hast. Spiel auf deutsch mit deutschem Account? Alle vorangegangenen Emails auf deutsch und plötzlich kommt eine Mail in schlechtem Englisch? Recht seltsam, findest du nicht?

3. Der Aufbau einer Webseite geht von hinten nach vorne durch “.” getrennt. Somit muss die Seite immer XXXX.XXXXX.XXXX.guildwars2.com lauten. (oder entsprechende andere offizielle Seiten) Was vor dem “.” vor guildwars2 steht ist irrelevant. Im schlimmsten Falle ist diese (unter-)Seite nicht vorhanden. Nach dem .com darf aber KEIN weiterer “.” kommen. Ist ein weiterer Punkt vorhanden oder ist die Seite falsch geschrieben -> Phishing.

4. Überprüfe ob der angezeigte Link und der eigentliche Link überein stimmen. Bei den meisten Browsern reicht auf herüberfahren mit der Maus auf den Link und am unteren Bildschirmrand (oder an der Maus) wird die eigentliche Zieladresse angezeigt. Offizielle Emails haben kein Interesse dem Empfänger was vorzugaukeln. (Höchstens eine “klick hier” etc wo aber klar ist, das der Link hinterlegt ist. Und auch hier gilt Punkt 3)

(Zuletzt bearbeitet am von Wurgel.9514)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Cidhappens.4086

Cidhappens.4086

und wieder einmal Spam gekriegt…
Montag 3.10. kurz vor 4 Uhr nachts!

Inhalt:

</ table>
Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account [$EMAIL-ADRESSE] will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login?
Guild Wars 2 Team

Die Leute werden “besser”, aber machen noch genug Fehler…

zum einen spammen die die falsche eMail zu – passt also auf wo die Mail bei euch ankommt…

von: ArenaNet <noreply@guildwars2.com> – ist ja auch schon einmal die falsche eMail, wenn man sich die Info-eMails anschaut, die jeder von uns regelmäßig kriegt…

den Header der eMail mit dem IP-Check führe ich nicht an, den man kann ihn leicht aushebeln indem man ähnliche Domains (z.B. guiildwars2.com, …) nimmt und die eMails von dort aus losschickt. Wenn die Spieler dann nicht genau hinschauen, steht im Header, dass die eMail vom angegebenen Absender stammt.

sie hängen Bilder an, die von den meisten Webmailern und guten Programmen erstmal nicht geladen werden – lasst die Bilder ausgeblendet, sonst haben die Spammer zu eurer eMail auch noch eure IP, wenn sie die Adressen der Bilder entsprechend präpariert haben.

In einigen Webmailern wird bis zum Klick perfekt die Zieladresse des Links verschleiert – oder die haben den Link dieses Mal verbockt, damit die Leute die Bilder nachladen (nochmal: bloß nicht die Bilder laden) oder mein Provider ersetzt “verschleierte” Links so, dass “Beschreibung = Inhalt”.

Server: Drakkarsee – Mitglied von [BDE] (PvE) und [Exil] (WvW)
Klassen: alle²
am Leveln: immer irgendwas

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: astardis.8751

astardis.8751

hallo,
ich bekomme regelmäßig auf fast alle meine E-Mailadressen folgende Mali:

“Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account xy@yx.de will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:

Guild Wars 2 Team"

Meine Mailadresse hab ich rausgenommen.

(Zuletzt bearbeitet am von Moderator)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Drako.6345

Drako.6345


Return-Path: noreply@guildwars2.com
Received: from guildwars2.com ([49.212.175.29]) by mx-ha.gmx.net (mxgmx002) with ESMTP (Nemesis) id 0LbJVq-1W20oz0wqLiebscheuOX for <user@example.com>; Thu, 07 Nov 2013 17:40:49 0100
Received: from bzrt (unknown [93.63.173.40]) by guildwars2.com with SMTP id DBSnS5UJkz1iG6u3.1 for <user@example.com>; Fri, 08 Nov 2013 00:40:36 +0800
Message-ID: <7053B67DDF27F8318897C8809F51DE70@bzrt>
From: “ArenaNet” <noreply@guildwars2.com>
To: <user@example.com>
Subject: Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform
Date: Fri, 8 Nov 2013 00:40:28 +0800
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset=“utf-8”
Content-Transfer-Encoding: base64
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Envelope-To: <user@example.com>
X-GMX-Antispam: 6 (nemesis text pattern profiler); Detail=V3;
X-GMX-Antivirus: 0 (no virus found)
X-UI-Filterresults: junk:10;V01:K0:8W
43LJ9IoY=:HBhVW2XC3REyoKFj2xsHQgtiBtIo B6/hImCJUv9EYkkBgRbo4zuWXT5n+WKKkymRvUntgqGP7GpxbzzQylX/3OYf0wtviIKHbkyTh Ikpa/1XRwpBiSfLevuPh2YG62Xt7WODLKhH0IqkXyQk3rVgbBtQ+XvMIbA0Y4vb+LAvTk2AhJ FSIv9ekZetYKpEBmzMOPT5a4eczL+TBA3x2bxADlYGjbo+19kkcY6AHNwgPEeIqGOZRngpmQt 5RD6PQX+iA5RJTQbC9At82RDCLt876X51Fzg8zRpfYb3JOBvkABVHL7PV6oYEktu/3VJHXlAy 8oKmkuOH66tnlvabeg+HB8QrxNduSGUX0RHX/TxweNZjleP0KGPovFaFyGaQ7KwfqhASIwRZf BTC+MSs9XQxPfOVkxR5s6JpgEkMEX9HdWePh4mcTmLiebschek6huxIePsz6HnyH0gd6UBywvmSNQ fRpA5Y+mu9FNDBfPqwcHFFXJ+GiBa0buQaZaUENR9XeylBI93qgt3lfa/4XkQMPQ9N0AVKub0 g9FceibQ6mD/fy6M+HtWRcECRvRKV1rxYwn4jgNZFILBlmtQHQaT7SvSEBLpRyj4ftUKGFtzM RQULcEgM9pbID2PyHueKeJWoFdmYr5l4boiIBaugEOkNaf3DUc99wctmykN/eAswq7por4Bh9 iqpnQYGi9AnGaFit8dYObHZWgROw6oTXPtK2xG0ZhRj4LLrfQtY6aJTSuRhLj1sDxT9LyFgvn SrBiQm/u4fzzHKZXCqqlIFo7KEpKUV1GXNDxrBXF9hkEWC7M9Fzf6N/Z10oavH8Tp+9rkt7+4 RFxxTEp7ySjbh6SLrZ3j8oqRuyTzErdcdZdGym5xOoJQ/rgG9P9nISUIyjo8Z65w2wbiI6pqO hCJzduY1+CiReAHZStRuTmsHuaj0RPa0+25+m4GvzA2SlJJwBOxD2NSbTRaG3G22Z8c6wLxk6 i8hUo2TZgE9xFwublfHl61MIS7da8vq5dadgHrrh/wRQIiNYHvhm2WpURAH7SLV3kP8d4uARZ qjFRUQwzoBl9ypEIlRh8wrc7UCzXHZeI9qPBdtD0UoydsGx38Rc1c/WKiy6e8f+1zuKX2XAaH RjQ+DK2FLqZ1ksr1s28fb03H5iTqzOyXiHfc8tskpNEF6ieppkII9oOA6XXMTMHN9s9NOGY71 sSR3KLdAojSiNE8aGdMWDOFYxUpRuIjxQEHmKYK452stgYeTZWx/lieArT6l4mQ3XlHLrNMvI +mIwA4xdQMwXi6b7yrKV7+tEk7FUtnT71wuPnEUSrqNwka3kCaQNbPI8zcJeKqe1V4cT7olYt CEGiqyYmFSoqs2ibs9s5gxeaSXybDtr7qATYaWx+RDPveAA60tSAf19e2wsTWfUfA41zt8Jyo 4lIdILQwCXkDfr+fr+U62ngRPF8RiHHCQuyvK7Z98VNBtWjz8ar5YNDFsHwZKQG4L0kW0baBH 2CV3/EEOwLqh51lgDvzAusGE05cfVLEuS4dwqVo1PD8PuXOU3pAQPpZ3ZMGNK46CZA1j3X2lt WWiB3gcr+H1U1J/pBgTmKAizGn2Q4j5EhX6xdEu4vIr+fNRznc1xWhXx9IcO9vsyuaC4lFEz/ XXEfktRhbYdYNJRj1v9CmlNr9xeO5FlkH/qP4rN/iqS9irIDXCNfH/4Z46juIXWGEuut6WpnD ZpNlN786lOk8bay21Ju9I


Guild Wars Account Will Be Shut Down Inform

>We are sorry to inform you that your login account user@example.com will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login?[http://account.guildwars2.comP44H-295YFV-HPN25W-WPVW.4PBKM6-5BB83G-O6RRA4XY.TK]
Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.
https://www.guildwars2.com/en/legal/[https://www.guildwars2.com/en/legal/]

Guild Wars 2 Account Support Team

Hab die obige Mail auch schon öfters bekommen. Allerdings bisher nur auf eine gmx-Mailadresse, die ich nie für Guild Wars (2) verwendet hab. Vielleicht ist der Spamschutz bei web.de besser (obwohl ja beide zum selben Unternehmen gehören) oder spezielle andere Seiten (mit GW-Zusammenhang) werden ausspioniert.
Meine anderen gmx-Mailadressen haben bisher auch noch keinen Spam dieser Art erhalten.

Die Links gabs in vorherigen Mails, falls von Interesse:
[spoiler=Phishing]
(Bitte ändert die spoiler-Einstellung, Arenanet!)

[/spoiler]

(Zuletzt bearbeitet am von Moderator)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Baco.4816

Baco.4816

Heya,
Ich hab auch solche Mails bekommen und auf den Link geklickt. Die Seiten konnten aber nicht aufgebaut werden. Es wird auch gerade ein Virenscan durchgeführt. Kann ich sonst noch was machen oder hat irgend so ein Depp jetzt mein Passwort?
Vermutlich nicht, da ich nirgends etwas eingegeben hab. Dennoch nervt sowas einfach nur und macht unnütz nervös.

Mfg Baco

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: NeyeGGA.2045

NeyeGGA.2045

Ist das eine echte Email ? Der Sachverhalt wurde garnicht beachtet mein Kumpel soll einfach Geld zahlen für einen gehackten Acc damit er sich wieder einlogen kann hier die Email. (Für den ganzen Sachverhalt siehe Post älter als 5 Tage)

Von http://de.support.guildwars2.com

Hallo Daniel,

wir möchten dich darüber informieren, dass eine Rückbuchung der Microtransaktion deines Spiel-Accounts vorgenommen wurde. Wir haben aufgrund dessen deinen Guild Wars 2 Spielaccount “newownerhehe@yahoo.de” und alle zusammenhängenden Zahlungen storniert. Eine Rückbuchung an unser deutsches Konto ist leider nicht möglich, da der Kundendienst auf dieses keine Einsicht hat. Der Betrag muss daher auf ein Konto bei der englischen Bank NatWest per internationaler Überweisung eingezahlt werden.

Um die Rückbuchung der Zahlung vom 25.07.13 rückgängig machen zu können, möchten wir dich bitten, den unten aufgeführten Betrag zu überweisen:

Guild Wars 2 Edelsteine 21.07.13 €10.00
Guild Wars 2 Edelsteine 21.07.13 €10.00
Bearbeitungsgebühr €18.00

Zusammen: €38.00

auf das folgende Konto zu überweisen:

BANK: NatWest
IBAN: GB92 NWBK 6072 1442 0269 62
SWIFT: NWBKGB2L
Land: England

WICHTIG: Damit wir deine Transaktion ordnungsgemäß zuordnen können, bitten wir dich, auf der Überweisung den folgenden Verwendungszweck anzugeben:

zensiert

Sobald wir deine Zahlung erhalten haben, werden wir deinen Spiel-Account umgehend reaktivieren und dich darüber informieren.

Bitte rechne damit, dass es bis zu zwei Wochen dauern kann, bis deine Transaktion bei uns eingeht. Wir bitten dich daher um Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Matt S.
Der Guild Wars 2-Kundendienst
http://de.support.guildwars2.com

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Punkcat.4031

Punkcat.4031

Your e-mail address has been changed. The next time you log in to your account, please use the new e-mail address.

To confirm this change, please click the link below.

https://account-dev.ncplatform.net/verify?userid=22DAEE8C-C362-E311-8368-AC162DC07815&sessid=A0C989AD-38D0-454F-B318-1EA160CF8DF5

If you didn’t request this change, please contact the Guild Wars Support Team immediately.

Need help or have questions about your Guild Wars account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

Sincerely,

The Guild Wars Support Team

Ich hab daraufhin sämtliche Passwörter geändert,aber ich bleibe mehr wie vorsichtig. Denn auch wenn meine Region Deutschland ist,hab ich mein Spiel erst komplett auf Englisch umgestellt. Den Link hab ich natürlich nicht geöffnet,weil ich mir absolut unsicher bin ._.

Punkkitten – Charr Nekro
[KING] Desolation

(Zuletzt bearbeitet am von Punkcat.4031)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Hugobald.3054

Hugobald.3054

Greetings

We are sorry to inform you that your login account xxxxxx@hotmail.de is temporarily closed because it was involved in the sale of in-game items for cash or other items with real world value, or otherwise engaged in gathering items to be sold for cash or other items with real world value. Both actions are against our User Agreement: https://www.guildwars2.com/en/legal/guild-wars-2-user-agreement/

If you wish to reactivate your account, you should immediately verify your account ownership. Click the link below to validate:
account.guildwars2.com/login/allow?token=E553AB6A-4825-4E6C-A278-00A2C6C305A9.html

Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.

https://www.guildwars2.com/en/legal/

Regards,

GM Cuache
Guild Wars 2 Support Team
http://support.guildwars2.com

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: stas.9673

stas.9673

Hallo,
Bitte, warum wird bei Euch nichts gemacht, mein Account wurde gehackt, alles was ich hatte und auch Charaktere sind weg.
Auf Anfragen bekommt man keine Antwort!!!
Bitte um Hilfe!
mfg

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: WorldImperator.9015

WorldImperator.9015

Ich würde eher mehr es empfehlen,
wenn anet bei der Installation es einbauen würde, dass ein Spieler bei jeglicher Änderung, zustimmen muss (welches eine eigene Seite erhält), dass ein Spieler niemals einen Link zugeschickt bekommt.

D.h. zustimmen, dass es bekannt ist, dass Anet so etwas nicht zuschickt und es bedeutet zudem, dass es wie eine Vereinbarung gehandhabt wird, sodass es auf einer eigenen Seite, vor der Nutzervereinbarung und doch getrennt, angezeigt wird.

Dadurch könnte man effektiv dagegen vorgehen, genauso dass bei den E-Mail anbietern so etwas wie eine Erweiterte Filterung eingebaut wird, wo alles was mit Anet zu tun hat, als Orange farben markiert wird, und man zustimmen muss, um diese Links zu blockieren und so den User, vor Betrugsversuchen zu beschützen.

Edit: Den Schwachsinn wie bei manchen Anbietern mit Worten wie: “Überprüft und Sicher” bzw. den als Sicher eingestuften E-Mail`s, sind so Schlecht, dass die Idee mit dem oben genannten Inhalt, besser passen würde.

Nicht anwesend.

(Zuletzt bearbeitet am von WorldImperator.9015)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Iapha Laath Alaraun.5403

Iapha Laath Alaraun.5403

Hiho,
hab gerade dieses nette Pishing-Mail bekommen:


<http://www.guildwars2.com/global/includes/images/en/email-header-logo.jpg>;
Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account XXX@XXXX.de will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login? <http://account.guildwars2.come9pq70vmusk5e-oy-cxfluic7x-grhkgkiez-jlktrcpchnf.7WE0-CK4Y-Q4LTX-DYKC60-YXAZVY.TK>

Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.

https://www.guildwars2.com/en/legal/

Guild Wars 2 Account Support Team
—————

Hab die Woche ca. 3-5 davon.
Die Versuchen es auch immer und immer wieder und lernen es nicht.

Thomas …

(Zuletzt bearbeitet am von Iapha Laath Alaraun.5403)

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Serenithy.9543

Serenithy.9543

Kriege seit 14 Tagen diese Mails immer dann wenn ich die Gemcards von Amazon benutze. Benutze jetzt das Programm von Google das hier angeboten wird über den Playstore aber vor exakt einer stunde gleich mal 5 emails erhalten. Nun nutze ich schon ein langes Paswort aber die aus China stammenden Mails sind sehr dreist.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Atrax.3250

Atrax.3250

Guten abend zusammen.

Ich habe wohl Heute so eine Phishing E-Mail bekommen. Allerdings auf meine “alte” E-Mail adresse von Guildwars 2, habe sie vor längeren Zeit geändert.

Undzwar dies hier:

Von: ArenaNet
<noreply@guildwars2.com>

“Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account Storm.Fire@gmx.net will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login?

Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.

https://www.guildwars2.com/en/legal/
Guild Wars 2 Account Support Team"

Kein “bild” vorhanden nichts und ist im Spamordner gelandet. Ich frage mich, wie das sein kann, dass ich so einen * bekomme und das auf meine “alte” emailadresse? Dazu hoffe ich das es wirklich nur eine Phishing email ist. Habe natürlich auf keinen Link etc geklickt.

Mfg. Atrax.

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Silmar Alech.4305

Silmar Alech.4305

Es sollte niemand denken, die Absender der Spammails würden wissen, dass ihr Guild Wars spielt, und euch deshalb die Mails schicken. Nein, die benutzen gigantisch große gestohlene Adressdatenbanken, und schicken sie einfach an alle. Zig millionenfach.

Habt ihr noch nie eine Spammail bekommen, weil ihr euer "Bank of America" Bankkonto verifizieren sollt? Oder euren Mailaccount bei einem Provider, von dem ihr noch nie im Leben gehört habt? Oder der Postbank, aber ihr habt gar kein Postbankkonto, und habt auch nie eins gehabt? Das sind genau dieselben "an alle" millionenfach ausgeschüttete Spammails, und die 0.1% der Empfänger, die tatsächlich bei den betreffenden Unternehmen Kunden sind, und deren Informationen sollen abgefischt werden. Bei GW2 paßt es bei euch zufälligerweise. Alle anderen sind Kollateralschaden.

Ich bekomme diese "Account will be shut down" Spammail übrigens auch regelmäßig an meine reguläre Mailadresse, jedoch niemals an die email-Adresse, auf der mein GW2-Account registriert ist. Das ist eine andere Adresse, die ich extra für GW2 angelegt habe und die ich noch niemals woanders als für den Login in GW2 verwendet habe. Ich habe damit auch noch nicht eine einzige email verschickt und nirgendwo auf einer Webseite angegeben. Nur Arenanet kann diese Adresse kennen. Und nur Arenanet kennt sie tatsächlich - für mich der Beweis dass Arenanet sowohl ihr privacy-Statement einhält und Adressdaten nicht weitergibt, als auch dass ihre Benutzerdatenbank bisher nicht gestohlen worden ist.
*Daumen hoch* von meiner Seite dafür.

Wir gehen über Drachenleichen [WGD] nehmen jederzeit gerne neue freundliche Mitglieder auf!

Phishing E-Mail von "ArenaNet"

in Technische und account-spezifische Fragen

Posted by: Cigo.3708

Cigo.3708

Hallo!

Folgende E-Mail habe ich bekommen:


Guild Wars 2 Account Will Be Shut Down Inform

We are sorry to inform you that your login account christophergottsleben@yahoo.de will be shut down or partially limited within 72 hours due to currency transactions or abnormal login. If you want to remove restrictions, please click the following link to validate:
https://account.guildwars2.com/login?

Please keep in mind that Guild Wars 2 is a global game with hundreds of thousands of players. This means that standards of behavior must be upheld. For your convenience, you can obtain more information about our rules at the address listed below.

https://www.guildwars2.com/en/legal/
Guild Wars 2 Account Support Team
—————

Und ich war natürlich so schlau, bin auf den Link gegangen und hab fröhlich meine Accountdaten eingegeben. Stutzig wurde ist erst, als plötzlich auch meine Kreditkarten- und E-Mail-Accountdaten verlangt wurden. Als ich dann einen Blick hier ins Forum warf und die Beiträge über Phishingmails las, habe ich sofort mein Passwort geändert. Zusätzlich wollte ich den Support kontaktieren ob ich noch anderweitig Schadensbegrenzung leisten kann, aber wenn ich auf der Supportseite meine Anmeldedaten eingebe und bestätige aktualisiert sich die Seite nur, weiter passiert nichts.

Auf der Phisingseite habe ich meine E-Mail, mein vorheriges Passwort, meinen Server und die Namen meiner Charaktere eingegeben.

Ist das Kind bereits in den Brunnen gefallen oder kann ich noch irgendwelche Maßnahmen ergreifen?